Šiandien ypatinga diena – mes pradedame kassavaitinių interviu rubriką, kurioje kalbinsime naudotojų patyrimų ir sąveikų projektuotojus, dizainerius, tinkamumo specialistus, informacijos architektus ir kitų susijusių sričių atstovus. Visi rubrikos dalyviai turės atsakyti į penkis tuos pačius klausimus. Taigi, pradedame. Ir pirmoji mūsų rubrikos viešnia – Modesta Naciutė.
Keletas žodžių apie save?
„WePlanet“, atsakinga už naudotojų patyrimą
Facebook: www.facebook.com/modestan
Twitter: @hanhaechi
Linkedin: http://kr.linkedin.com/in/modesta/
Tai pati sunkiausia dalis. Ypač aš kankinausi kai teko susikurti Twitter paskyrą ir trumpai apie save papasakoti. Tačiau intensyviai – kelios naktys nemigos – pagalvojus (juokauju), keletas žodžių pasirašė taip: „man patinka spręsti problemas, susijusias su žmonėmis, kultūromis ir technologijomis. Kartas jas spręsdama sukuriu naujas problemas, bet taip tik dar smagiau gyventi“.
Išsilavinimas: verslo vadyba / ekonomika (bakalauras), dizainas (magistras). Doktorantūrą (paslaugų dizainas) mečiau po pirmojo semestro.
Sritys: turizmas, skaitmeninė medija, sveikatos apsaugos IT, „lifelogging“ (red. kasdieno gyvenimo registravimas, sekimas ir išvadų darymas technologijų pagalba).
Interesai: „lifelogging“, „wearables“ (red. dėvimi išmanūs įrenginiai), „QuantifiedSelf“ (red. savęs suvokimas remiantis duomenimis), kelionės, kultūriniai „minų laukai“.
Kaip viskas prasidėjo?
Vieną rudens dieną – kai grįžusi iš eilinės verslo kelionės į Tunisą džiaugiausi Vilniaus vėsuma – man paskambino Stokholmo aukštosios ekonomikos mokyklos suolo draugė Ramunė (red. Ramunė Norkutė iš „Idea Code“) ir kreipėsi taip: „Nesakyk iškart ‘ne’, prieš tai išklausyk, gerai?“. Labai suintrigavo. Įžanga buvo tokia, nes Ramunė gerai žinojo mano nuostatą į informacines technologijas – „visa tai, kas susiję su IT yra baisiai nuobodu“. Susitikus ji man ėmė pasakoti apie patogumą naudotis, norą, gerai suvokus srities esmę, šias paslaugas pradėti tiekti Lietuvoje ir pasidomėjo, ar nenorėčiau aš tuo užsiimti. Kabliuką prarijau kaip išalkusi žuvytė. Pakeičiau darbus. 2006-aisiais išsilaikiau CUA (angl. Certified Usability Analyst) egzaminą, ir nuo tada vienaip ar kitaip esu susijusi su dizaino bei naudotojų patyrimo strategija.
Prie ko šiuo metu dirbi?
Konsultuoju globalių ambicijų turinčius Korėjos (Pietų, žinoma) startuolius. Mentaliteto, įpročių skirtumai daro didžiulę įtaką naudotojų patyrimui, todėl dažnai pasitaiko, jog programėlė patinkanti ir tinkanti korėjiečiui liks nesuprasta tolimesiame užsienyje. Ne todėl, kad ji bevertė (nors būna ir taip), o todėl, kad vertė buvo įvilkta į netinkamą dizaino / interakcijų „drabužėlį“. Aš dirbu su startuolių komandomis ir padedu tokias programėlės „perrengti“ ir „papuošti“.
Dauguma programėlių yra gamybos stadijoje, tačiau jei įdomu kaip atrodo kūrinėliai iš egzotiškos šalies, siūlyčiau parsisiųsti (nemokamą) „lifelogging“ programėlę pavadinimu „STEP Journal“. Labai būtų įdomu išgirsti jūsų komentarus – brūkštelkit man į mnaciute@yahoo.com.
Kokia yra brangiausiai išmokta pamoka?
Nors pagal apibrėžimą „brangiausia“ gali but tik viena, bet išskyriau dvi (pasirinkite kiekvienas sau):
- Kai imi svarstyti apie problemos X sprendimą, nes ėmė plaukti naudotojų nusiskundimai, tu jau ženkliai vėluoji – nemažai naudotojų jau ištrynė tavo programėlę. Jei dėl kažkokių priežasčių negali testuoti sprendimų su naudotojais prieš paleisdamas „atnaujinimus“ į telefonus, tai bent jau gerai pasvarstyk, kokių problemų jie gali sukelti ir kaip to išvengti.
- Yra šalių, kuriose lygybė „švariau, paprasčiau, lengviau = geriau“ negalioja.
Ką palinkėtum kolegoms?
Kad jūsų santykiai su programuotojais, rinkodaros ir verslo plėtros žmonėmis būtų puikūs!