Kokie žmonės susirenka į kursą? Kam galėtum rekomenduoti šį kursą?
Kurso auditorija įvairi: ateina ir naujokai, norintys pradėti UX dizainerio kelią ir pažengę, dirbantys dizaineriais kurį laiką. Tarp jų – ir projektų vadovai, grafiniai dizaineriai, šiek tiek mažiau programuotojų. Tai žmonės, norintys įgyti UX raštingumo, kurti efektyvius tinkamumo (angl. usability) ir patirties prasme produktus, ar pradėti savo user experience dizainerio karjerą. Pastarieji susipažįsta su UX dizainerių rolėmis nuo tyrėjų, info architektų iki vizualių dizainerių ir testuotojų – mokinasi jų pareigas ir atlieka susijusias praktines užduotis. Galiausiai jie atranda save kažkurioje didelėje UX ekosistemos dalyje ir žodis „user experience“ jiems jau nebeatrodo mistifikuotas.
Šiai auditorijai skiriamas itin didelis dėmesys ir po kurso – kartu ruošiame stiprų ir išsamų baigiamąjį darbą pagal visus produkto kūrimo procesus ir jų dokumentacijas. Kursas taip pat tinka ir jau turintiems savo verslus ir norinčius įgytomis žiniomis pagerinti jų tinkamumą ir naudotojų patyrimą, kas yra aukštų konversijų sudedamoji dalis.
Kokios patirties reikia, norint užsirašyti į kursą?
Žingeidumas ir noras svarbiau už pradinį raštingumą. Jei atsiras kažkas, kas negirdėjęs termino „naudotojų patyrimas“, papasakosiu ir galėsime startuoti. Vienintelis prašymas – juokas, kurio prašau – išsimiegoti, nes kursas nėra pramoginis, o itin intensyvus savo temų ir potemių gausa ( jų apie 70), taip pat skirtingomis rūšimis praktinių veiklų ir testų, kuriuose sprendžiame su tinkamumu ir naudotojų patyrimų susijusius probleminius scenarijus.
Kaip buvo/yra išskaidytas kurso laikas?
Naujajame kurso sezone keičiasi tiek kaina, tiek laikas: kursas nuo šiol vyks patogesniu laiku – du savaitgalius iš eilės 09.30 – 17.00 val. Pirmąsias dienas mokomės UX, paskutines – UI. Taip pat paskutiniąją dieną kalbame apie UX portfolio ir baigiamąjį darbą, kurį pasirinktinai ruošia naujieji UX dizaineriai.
Kaip kilo mintis surengti tokius mokymus?
Kurį laiką Londono akademijoje dėsčiau sertifikuotus BCS Foundation kursus pagal Usability ISO standartų serijas ir rengdavau studentus egzaminams. Pusė auditorijos ateidavo atsiųsti įmonių tam, kad išsilaikytų egzaminus. Dažnas prisipažindavo, kad nieko su UX savo gyvenime daryti nenori, tad juos ruošdavau tik teorijos egzaminams. Visą laiką norėjau ir ieškojau laiko studentams papildomai papasakoti apie dizaino etiką, naudotojų psichologiją, mikro UX, skaitmenines programas, apie copywritting’ą, kaip svarbų dizaino elementą. Parodyti ir aptarti geras ir blogas produkto kūrimo praktikas. Tačiau šios itin svarbios temos netilpdavo į kurso laiko rėmus. Todėl su UX dizaino karjerą norinčiais pradėti studentais (ne tik išsilaikyti teorijos egzaminą) likdavome po paskaitų. Supratau, kad noriu dirbti tik su šia auditorija – būsimais UX profesionalais, norinčiais žinoti ir daryti kuo daugiau. Tad pradėjau perdarinėti programą. Šiandien www.uxkursas.lt programos kokybinis parametras: sistemingas usability standarto temų derinimas (kursas padengia ir BCS foundation egzaminų temas) kartu su praktikos, testų gausa, ir įtrauktomis minėtomis papildomomis temomis, svarbiomis šiandieninėje UX rinkoje ir gausa praktinių užduočių, susijusių su kiekvienu produkto kūrimo procesu – nuo tyrimų iki testavimų ir vizualaus dizaino.
https://www.youtube.com/watch?v=w9oACGECAsM
Kokia tavo patirtis UX dizaine?
Esu baigusi grafinį dizainą, tačiau spaudoje dirbau labai trumpai. Prieš keletą metų iš pirmo darbo grafikos dizainere išėjau vien tam, kad pradėčiau mokintis dar tuomet mažai kam žinomo user experience. Gerai prisimenu, kai į darbo pokalbius į UX pozicijas ateidavome tik iki 4-5 žmonių. Porą metų dirbau web ir UX dizainere įmonėse bei freelancere. Paskutinė lietuviška įmonė buvo „Verslo žinios“, o po jos prieš du metus išskridau į Italiją dirbti UX dizainere e.komercijos įmonėje „Sintra Consulting“. Šiuo metu dirbu UX auditore anglų skaitmeninių sprendimų agentūroje. Mano pareiga – didinti klientų produktų pardavimus gerinant jų skaitmeninių produktų tinkamumą, naudotojų patyrimą ir interaktyvų dizainą.
Ar kursas paremtas asmenine patirtimi, ar tam tikra metodologija?
Kursas paremtas usability ISO 9421 standartų serijomis. Standartas apibrėžtas ir sukurtas nepriklausomų sertifikuotų UX ekspertų, kurie remiasi plačiausiai žinomomis ir naudojamomis produkto kūrimo praktikomis, dėsniais, statistikomis. Kursas vadovaujasi „User Centred Design“ principais. Tai pat dalinuosi ir asmenine patirtimi, kadangi nenutrūkstamai UX srityje dirbu keletą metų.
Kodėl turėčiau pasirinkti „UXkursas.lt“ kursą?
Kaip minėta aukščiau, tai – intensyvus kursas, paremtas objektyviu usability standartu, kurio metu mokomasi visos produkto kūrimo stadijos – nuo tyrimų iki testavimų ir vizualaus dizaino principų. Juos studentai įsisavina ne tik teorija – dėsniais, principais – bet ir praktinėmis užduotimis. Tad kursą pabaigia turėdami gausias produkto kūrimo dokumentacijas. Po kurso žmonės išeina gerokai paaugę žiniomis, nekantraujantys visa tai realizuoti praktikoje ar pradėti savo UX karjerą. Dažniausiai pasitaikantis studentų džiaugsmas – išmokti kurti prasmingas tyrimų dokumentacijas, kurios logine seka atveda iki tikslių techninių sprendimo hipotezių.
https://www.youtube.com/watch?v=SaKVctQecNQ
Kiek truko pasiruošimas?
Du mėnesius ruošiau anglišką kursą pagal ISO standartų serijas. Turėjau užtikrinti, kad medžiaga padengs egzaminų klausimus ir daugiau (tai buvo mano darbas kaip įprasta 8 – 10 val. per dieną). Išversti viską į lietuvių kalbą ir perkoreguoti užtruko apie 4 savaitgalius. Kurso pasiruošimas niekad nesibaigia – prieš kursą pasiimu bent dvi laisvas dienas nuo darbo, kuomet papildau turinį, vis kažką pašalinu ar pridedu. Kursų jau buvę keliolika, tačiau iki dabar kartojuosi programą – kiekvieną kartą jaučiu didelę atsakomybę. Atmestinumas – neegzistuojantis žodis šiuose kursuose.
Ko pati išmokai iš dalyvių?
Kiekvieną kartą sutinku skirtingus žmonių mentalius modelius, apie tai, kas yra tinkamumas ar naudotojų patyrimas. Labai įdomu pasisvečiuoti jų skirtingose pasaulėvokose, ypač jei jie – ne dizaineriai. Tuomet įsitikinu – mokintis pagal kažkokią metodologiją (jos visos savaip geros) yra itin svarbu, kad dingtų pasimetimas, blaškymąsis ir atsirastų susikalbėjimas tarpusavyje. Jau dirbantys dizaineriai, kurse sutikę metodus, kuriuos jau taiko savo darbe, pasidalina kaip juos adaptuoja komandoje, dar kiti pasipasakoja, kaip tenka laviruoti tarp dažnai pasitaikančios situacijos „Norime geriausio rezultato, bet neturime pinigų ir laiko“. Tuomet diskutuojame, kaip rasti išeitį ir atlikti svarbius produkto kūrimo procesus taupant kaštus. Kurse susirenka itin skirtingi žmonės, jų klausimai, pamąstymai – neįkainojami.
Kokie atsiliepimai iš dalyvių?
Londone dažnai jausdavausi nejaukiai, jei studentai būdavo gerokai vyresni, kai kurie vadovaujantys įmonėms. Turėjau balansuoti ir kultūrinėje gausoje (susirinkdavo ir britai, ir italai, graikai, kiniečiai). Tačiau jau po pirmų minučių įgaudavau jų pasitikėjimą ir pagarbą. Gerai prisimenu, kad po pirmos kurso laidos skaičiau anoniminius atsiliepimus ir negalėjau patikėti – jie itin aukšti, o po kurso ir atvirutę su padėka radau. Apskritai, visi yra arba geri arba labai geri.
Kiek kursų jau įvyko? Kas pasiteisino? O kas ne?
Kursų, įskaitant su angliškais, buvo apie 15. Visada pasiteisina esamų gerų ir ne itin produktų pavydžių analizės, tarpusavio patirčių ir pasaulėvokų dalijimaisi. Kas nepasiteisino – saldūs šaltos kavos kokteiliai – šią mėgsta tik pusė auditorijos, tad kursas baigiasi neišgėrus visos kavos, kurią turiu parsivežti namo. Čia turiu pajuokauti, nes kalbant apie kursą – kaip minėjau, kiekvieną kursą baigiu asmeniniais pastebėjimais, bet jie labai smulkūs ir nesudaro nesėkmės vieneto.
Kokie planai ateičiai?
Turiu bent dvi naujas idėjas kursui, kurios gimė iš savo pačios tyrimų klasės metu ir už jos. Tam kantriai ir sistemingai ruošiuosi, renku medžiagą, konsultuojuosi su kolegomis, išbandau praktikoje. Na, o ne kurso metu planuoju ir toliau dirbti su UX auditais.