Keletas žodžių apie save?
Laisvai samdomas UX / UI dizaineris
Twitter: @deimantasbrand
LinkedIn: Deimantas Brandišauskas
Portfolio: www.deimantasbrand.com
Behance: deimantasbrand
Vardas – Deimantas. Gyvenamoji vieta – Panevėžys. Šiuo metu esu laisvai samdomas UX / UI dizaineris, blogeris ir video pamokų kūrėjas. Dievinu naudotojų patyrimą, skiriu jam kiek tik įmanoma daugiau laiko bei kiekvieną dieną stengiuosi išmokti vis ko nors naujo šioje srityje. UX man – hobis, darbas ir gyvenimo būdas.
Pritariu teiginiui, kad naudotojų patyrimas yra žmogaus reakcijos ir emocijos į tai, ką jis patiria naudodamas konkretų produktą. Kadangi UX būtinas kiekvienos aplikacijos ar bet kokio kito produkto kūrimo procese, niekada nepamirštų ir apie gražią bei malonios akiai naudotojo sąsają, kurią naudotojas naudosis galbūt ne vieną ir ne kelis kartus.
Laisvalaikiu užsiimu… you guessed it – dizainu, iliustracijų bei komiksų piešimu, pasižaidimu su „After Effects“ programa (dar esu besimokančiojo stadijoje), taip pat bandau rašyti tinklaraštį apie mobilųjį dizainą bei užsiimu Android aplikacijų programavimu. Visko po truputį.
Kaip viskas prasidėjo?
Viskas prasidėjo nuo labai ankstyvos vaikystės. Turbūt kaip ir daugelis būdami bambliai mėgome piešti, spalvoti ant sienų, stalų, ar spalvinimo knygelių. Todėl neišskirtinis buvau ir aš. Paimdavau pieštuką, kurdavau filmukų scenarijus, piešdavau bei įgarsindavau įsivaizduojamus personažus. Po to mano gyvenime pasirodė Adobe Photoshop CS (8.0). Iš karto susidomėjau šios programos teikiamomis galimybėmis ir funkcijomis, kurias stengiausi panaudoti, kuriant įvairius grafinio dizaino darbus (banerius, plakatus, elektroninius parašus, taip pat nuotraukų retušavimo paslaugos). Vėliau pradėjau kurti rimtesnius darbus klientams. Tai buvo įvairus naudotojo sąsajų dizaino darbai, už kuriuos jau gaudavau šiokias tokias pajamas. Tai, kad žinodavau, kad kažkam patiko mano darbas ar kad klientas gavo iš jo kažkokios tai vertės sau, man buvo papildomas stimulas tobulėti ir mokytis, pats nuostabiausias jausmas ir pagrindinis motyvacijos šaltinis.
Prie ko šiuo metu dirbi?
Šiuo metu esu laisvai samdomas UX / UI dizaineris, kuris vis dar mokosi, kaip pritraukti klientus, kaip atlikti kokybišką, naudotojui patogų bei akiai patrauklią naudotojo sąsają tiek mobiliesiems įrenginiams skirtoms aplikacijoms, tiek web based. Konkretus projektas, prie kurio šiuo metu daugiausia skiriu laiko – Android programėlė, kuri vaizdžiai mokina švedų kalbos bei tuo pat metu supažindina naudotoją su švedų virtuve, tradicijomis ir viskuo, kas gali motyvuoti besimokintąjį. Šios programėlės komandoje esu UX/UI dizaineris, todėl turiu visišką lankstumą kūrimo procese.
Be freelancinimo vis žadu rimtai pradėti rašyti blogą, kuriame teikčiau pirmenybę informacijai, naujienoms bei pamokoms apie mobilųjį dizainą ir, galbūt, programavimą. Noriu turėti kažką, kur galėčiau išreikšti visas savo mintis, galbūt ko nors išmokinti kitus šioje srityje.
Kalbant apie mokymus, turiu sukūręs online video kursą, kuriame mokinu mobilaus dizaino (stengiausi aprėpti tiek UX, tiek UI dizainą). Su kodu SPECIAL4INTERAKCIJOS kursą galėsite išklausyti nemokamai, įprasta kurso kaina €222.
Šis kursas susilaukė nemažai pasisekimo Udemy platformoje, sulaukiau nemažai atsiliepimų iš studentų, kurie įvertino mano darbą teigiamai, todėl tęsiu pradėtus darbus ir kursiu naują kursą.
Kurso kūrimo procesas nėra kažkuo labai ypatingas. Kaip ir kiekvienas projektas, kurso kūrimas prasideda nuo planavimo ir analizės fazės. Svarbiausia čia – rasti vietą ar nišą, kuri asmeniškai patinka, ja domiesi bei galbūt dirbi, nes reikės praleisti nemažai laiko jei yra norima sukurti kuo potencialiam studentui palankesnį produktą. Vėliau – svarbu susirašyti bei išanalizuoti, kas bus aktualu potencialiam studentui, ir pagal tai sukurti turinį, kas bus mokoma bei aptariama jame. Būtina nepamiršti visų reikalingų įrankių pirkimo bei instaliavimo (video redaktorius, garso redaktorius, taip pat mikrofonas bei, jei reikalinga, video kamera). Galiausiai yra labai svarbu jau žinoti, kur kursas bus keliamas (t.y. kokioje platformoje) ir ar bus norima iš jo uždirbti pelną. Čia jau prasideda marketingo procesas, kuris yra ne ką mažiau svarbus nei kūrimo etapas (žinoma, tai priklauso, ko yra tikimasi iš jo).
Kokia yra brangiausiai išmokta pamoka?
Kadangi studijuoju su programavimu susijusį mokslą „Informacinės sistemos“, turiu programavimo patirties ir toliau mokausi bei gaunu užsakymus darbui programavimo srityje (konkrečiai kaip Android programuotojas), todėl manau, kad nors jei ir esi totalus dizaineris, kuris dirba su dizainu 24/7 ir neišjungi fotošopo visą dieną, tai nereiškia, kad gali nesimokyti programavimo ar bent jau susipažinti, kas tai yra per dalykas. Manau, kad dizaineris, turintis programavimo patirties (kas tai bebūtų: PHP, C++, JavaScript, ir t.t.) gali plačiau pažvelgti į problemą bei kaip ją išspręsti. Programavimo patirtis padeda tiek dirbant vienam, tiek komandoje. Didžiausia klaida dizaineriui – visiškai pamiršti, kad kažkam dar reikės suprogramuoti produktą (aplikacija, svetainė – nesvarbu) ir padaryti jį funkcionalu.
Ką palinkėtum kolegoms?
Niekada nesustok vietoje! Negaliu įsivaizduoti savęs nustojant domėtis naujausiomis technologijomis, naujienomis, dizaino tendencijomis. Skaitykite įvairiausius interviu, naujienas, pokalbius, podcastus, ar praplėskite savo žinių akiratį ir perskaitykite knygą. Vienu žodžiu – neapsistokite vienoje vietoje.
Taip pat prisiminkite, kad koks geras bebūtumėte UI dizaineris, kaip gerai esate įvaldęs Photoshop, Illustrator ar Sketch 3 programas, tačiau visada Jūsų produktas, aplikacija ar svetainė atsidurs žmogaus, naudotojo rankose, ir jis yra svarbiausias kiekvieno proceso metu. Įsivaizduokite, kad Jūs naudosite tą produktą ir Jūs norėsite pasiekti tam tikrų rezultatų jį naudodamiesi. Yra labai svarbu kalbėtis su klientais, tačiau dar svarbiau yra klausytis jų. Įsiklausykite, ką jie kalba ir nesustokite tobulinę savo produktą.