Keletas žodžių apie save?
Kauno kolegija, lektorė
Linkedin: lt.linkedin.com/in/dovilegaizauskiene
E. pašto adresas: dovile.gaizauskiene@gmail.com
Galima sakyti, kad keičiu savo profilį nuolat … Sausos nekintančios informacijos dozė: bakalauras – dizainerė, magistras – IT produktų dizainas (interaktyvus dizainas, dizaino tyrimai, į naudotojus orientuotas dizainas). Magistrantūros studijas baigiau Pietų Danijos Universitete – jose ir „įsiuvo“ pagrindinius dizaino profesijos principus – reflektyvumas, atvirumas, intuityvumas ir jautrumas, kuriuos stengiuosi maksimaliai auginti ir puoselėti. Kasdien.
Koordinuoju IxDA Vilnius lokalios grupės veiklą, beje, labai vangiai. Yra vietos progresui. Su bendraminčiais suformavome kūrybinį/neformalų/inspiracinį/tarpdisciplininį vienetą „Medijų ir dizaino atvejų laboratorija“. Veiklos laboratorijoje aktyvumas priklauso nuo narių profesinio alkio saviraiškai ir nuo jausmo, kad vienas daug gali nuveikti, tiesiog vienam tai daryt neįdomu, stiprumo.
Kaip viskas prasidėjo?
Dizainas kaip pasirinkimas studijoms buvo kažkoks labai natūralus. Pirmas susidūrimas su specialybe, kai daugmaž supratau galimų sprendimų ir veiksmų aprėptį, įvyko dar bakalauro studijose, kai teko projektuoti funikulierių. Pasirinkau labai artimai pažįstamą Gedimino pilies kalno situaciją (į jį, beje, tuomet vedė tik vienas pėsčiųjų takas) ir atlikusi kruopščią analizę pateikiau pasiūlymą … lifto, keliančio lankytojus ne iš Sereikiškių parko, o iš Taikomosios dailės muziejaus kiemo. Vieną kritikos žodį vis dar atsimenu – erezija. Komisija, vertinusi darbą, niekaip negalėjo nukrypti nuo žodžio „funikulierius“ ir negalėjo patikėt, kad Gedimino kalną galima liesti kokiu nors pasiūlymu. O dizainas man prasidėjo būtent tame nukrypime. Netikėtumo menas.
Prie ko šiuo metu dirbi?
Šiuo metu drauge su keletu kolegų kuriu naują dizaino krypties studijų programą Kauno kolegijoje Justino Vienožinskio menų fakultete. Tai mano prioritetų sąraše aukščiausiai atsidūręs projektas. Labiausiai džiugina tai, kad šis labai kūrybiškas procesas atskleidžia vis naujus dizaino sluoksnius, pavidalus, struktūras bei skatina mus pačius mokytis bei į save pažvelgti naujai. Beje, norime sukurti tokią aktyvią mokymo(si) sistemą, kuri būtų atvira, dinamiška, gebanti adaptuotis ir, nepamirštant, kad tai sistema švietimo sistemoje. Mus domina dizaino sąveika su įvairiomis disciplinomis – norime ir studentams suteikti galimybes pasijusti aktualiais tarpdisciplininiame kontekste. Tai bus kitokia programa naujai dizainerių kartai. Labai greitai. Ateities režisieriams.
Visas failas (~15 Mb)
Kitas greitai startuosiantis projektas – „Mobilios dizaino laboratorijos“, kurio esmė – kurti ir veikti lokaliai, tiriant, gilinantis, sprendžiant realias bendruomenės narių problemas, naudojant dizaino priemones ir įrankius, įtraukiant vietos bendruomenes, miestelių architektus, jaunimą, vaikus, atskleidžiant dizaino galimybes regionuose, kurie vis dar skaudžiai skęsta dizaino nepažinime. Šis projektas – tai studentų dizaino festivalio, kuris vyktų mobilių dizaino laboratorijų forma, parengiamasis etapas. Jeigu bus palankus vėjas ir šiam scenarijui įgyvendinti užteks energijos ir, vėlgi, bendraminčių.
Žodžiu, daugiausia dėmesio ir energijos skiriu dizainui jo paties edukacijos srityje ;)
Kokia yra brangiausiai išmokta pamoka?
(Ne)brangiausia pamoka – pamiršti, kad viskas, kas vyksta – į gera! Dažniausiai šis užmaršumas tampa stipriu impulsu veikti.
Ką palinkėtum kolegoms?
Neturėti ir neįgyti baimės klysti. Galbūt klysti net ir neįmanoma.