Keletas žodžių apie save?
TransferGo, produkto dizaineris
Portfolio: vytasbutkus.com
Linkedin: https://uk.linkedin.com/in/vytasbutkus
Facebook: https://www.facebook.com/tuscias
Twitter: @vytasbutkus
Esu dizaineris. Ieškau sprendimų žmonių problemoms ir padedu verslams pasiekti užsibrėžtus tikslus.
Norėčiau būti žmogus, kuris žinojo viską – deja pasirinkau profesiją, kurioje dažniau esu nežinioje. Mėgstu stebėti žmones ir identifikuoti pasikartojančius veiksmus, kurti dizaino sistemas ir nuolatos tobulinti savo žinias. Turiu labai daug profesinių ligų ir manau, jog mūsų sritis yra labai sudėtinga ir reikli – nerekomenduočiau tiems, kurie yra linkę plikti – garantuoju tai nutiks anksčiau laiko.
Šiuo metu dirbu tarptautinių pinigų pervedimų kompanijoje Transfergo, kurioje esu vienintelis dizaino šeimininkas. Kiekvieną dieną tenka palaikyti tvarką ir švarą, edukuoti, bei užtikrinti jog esame teisingame kelyje.
Telkinį įkvėpimui kas kart renkuosi skirtingai – priklausomai kokią užduotį reikia išspręsti. Tai gali būti mada, architektūra, Marie Laurencin moteris ar valandos žiūrėjimas kaip yra surenkamas Jaeger-LeCoultre (mėgstu horologiją). Tiesa, šiuo metu bandau suprasti ar galiu kūrybiškumo bloką nugalėti su aiškiu darbo procesu ir atsakymais į teisingus klausimus. Vis dėlto, turiu pripažinti, kad kolkas Miegas veikia efektyviausiai…
Kaip viskas prasidėjo?
Negaliu pasakyti kur buvo pati pradžia – galbūt nuo Komenskio logo (~1998m.). Mamos supažindintas su šia edukacine programa mokiausi programuoti paišydamas. Tais laikais tai buvo kažkas utopiško ir magiško – rašai komandas ir galų gale turi nuostabų(!) piešinį. Paint on steroids tsakant.
Šiaip kaip ir daugeliui teko džiaugtis pirmais puslapiais su „Microsoft Frontpage“, tada naturaliai sekė Macromedia produktai ir photoshop’as bei Deviantart bendruomene. Vienuoliktoje klasėje jau paišiau dizainus klientams tėčio įmonės vardu, o po mokyklos išvykau studijuoti grafinio dizaino į Londono Middlesex universitetą.
Galbūt išvykimą į Londoną turėčiau priskirti prie svarbiausių dalykų, kurie padarė įtaką tam kur aš esu dabar. Sugebėjau pabėgti iš antikūrybiškos terpės ir susikurti sau naują pasaulį po dizainerių saule. Priešingai nei kiti – manau dizaino mokslai yra ganėtinai svarbūs. Bet reikia pasirinkti teisingai. Negaliu apibūdinti jausmo, kai rankose laikai 1908 VOGUE kopiją ar klausaisi Neville Brody iš pirmų lūpų – universitetas galėjo suteikti viską – tik turėk laiko viską suvartoti. Rankų purvinimasis kartu su žmonėmis iš skirtingų pasaulio kampelių pakeitė mano pasaulėžiūrą ir suformavo skonį, bei meilę dizainui.
Dar nebaigus universiteto teko susipažinti su vietine dizaino virtuve vienoje iš agentūrų, o galiausiai po netikėto susitikimo išvykau mėnesiui į Vilnių – prisijungiau prie TransferGo startuolio ankstyvojoje stadijoje, kad galėčiau pakeisti tai kaip žmones atlieka tarptautinius pinigų pervedimus. Mėnesis prailgo į dabar jau daugiau nei dvejus metus… per šį laikotarpį dariau printą, kalbėjau su žmonėmis, pardavinėjau, gaminau UX nuo idėjos iki galutinio produkto shippinimo – you name it I’ve done it.
Prie ko šiuo metu dirbi?
Šiuo metu kuriame produktą verslams, bei tuo pačiu ruošiames atnaujinimui – gaminu lanksčias stiliaus gaires naudotojo sąsajai, bei ieškau vis patogesnių būdų žmonėms siųsti pinigus. Stengiuosi optimizuoti procesus ir palengvinti gyvenimą ne tik mūsų naudotojams, bet ir mums patiems.
Laisvu laiku konsultuoju kitus startuolius dizaino ir produkto vystymo klausimais, dirbu prie asmeninių projektų, bei daug skaitau. Tiesa gaila, kad dažniausiai tai būna profesinė literatūra arba srities lyderių mintys… galbūt dar vienas iš tikslų į mano kibirą šiems metams – daugiau grožinės literatūros.
Jeigu reikėtų rekomenduoti kažką paskaityti tai tikriausiai siūlyčiau Tina Seelig, Paul Adams (intercom), Benedict Evans ar Eden Spiekermann. Skaityti nebūtinai knygas – skaityti jų įžvalgas ar kasdienes mintis twitteryje. TED talks. Slideshares. Pajausti, kokiu kampu jie mato pasaulį ir kokius klausimus užduoda.
Kokia yra brangiausiai išmokta pamoka?
Viena iš pamokų – produkto dizaineris privalo suprasti ir kalbėti programuotojų kalba. Tai gana kontraversiška tema, bet mano manymu geri produktai gimsta tik visiems komandoje puikiai suprantant vienas kitą. Tu turi suprasti kokie sprendimai yra efektyviausi ir numatyti tolimesnius darbo žingsnius į ateitį. Taip pat žinodamas galimybes galėsi užtikrintai laužyti nusistovėjusius standartus ir pagrįsti savo sprendimus.
Konkretus pavyzdys – 90% Dribbble blizgučių yra resursų švaistymas komandoms ir verslams. Tiek laiko, tiek pinigų atžvilgiu. Jeigu prieš produkciją bent dalis dizainerių aptartų sprendimus su programuotojais tikiu, kad šiandieną būtų išspręsta kur kas daugiau tikrų problemų. Įsivaizduokit jeigu visą šį laiką blizgučiams galėtumėte skirti naudotojų patyrimui…
Ką palinkėtum kolegoms?
Šioje vietoje mano mintys susitinka Aną Froid (red. žymi psichoanalitikė, vaikų psichoanalizės pradininkė, jaunėsnioji Zigmundo Froido duktė):
(…) Further, I think that a psychoanalyst should have… interests… beyond the limits of the medical field… in facts that belong to sociology, religion, literature, [and] history,… [otherwise] his outlook on… his patient will remain too narrow. This point contains… the necessary preparations beyond the requirements made on candidates of psychoanalysis in the institutes. You ought to be a great reader and become acquainted with the literature of many countries and cultures. In the great literary figures you will find people who know at least as much of human nature as the psychiatrists and psychologists try to do.
Jaučiu, kad tai yra labai artima kiekvienam dizaineriui. Palinkėčiau kolegoms būti įkyriai smalsiems. Have fun.