Kaip viskas prasidėjo?
Alius: Kai kalbame apie dizainą vakarų kultūroje, manau yra dvi nusistovėjusios tipologijos. Iš vienos pusės turime racionalumą. Ką ir kaip komunikuojame per dizainą, dizaino procese yra aiškumas, darbas atliekamas sistemingai, dominuoja paprastumas, visai tai apvilkta įvairiais metodais objektyvaus požiūrio aplinkoje. Iš kitos pusės turime dizainą per romantizmą, vaizduotę, intuiciją ir emocijas. Kai reikšmingas ir ypač vertinamas meistriškumas ir kruopštumas subjektyviu požiūriu. Šiai dienai ypač ryškėja humanistinis požiūris, kai dėmesio centre yra žmogus, ir dizainas racionaliai fokusuojamas į galutinio vartotojo problemų sprendimą. Tikiu, kad dabar besidarbuojantys dizaineriai gali užbėgti į priekį daugybei problemų, su kuriomis galetų susidurti vartotojas. Poreikis tokiems sprendimams auga, todėl ir komanda nuolatos didėja. Jei pernai tokiu metu darbavosi vienas dizaineris, dabar įmonėje yra visi penki.
Rimas: Kaip aš atsiradau Baltic Amadeus? Sudomino atvira UI dizainerio pozicija, kaip tik ta vieta, kur galėčiau visiškai realizuotis ir kur matyčiau save ateityje. Prisiviliojo mane čipsais ir gėrimais, kažką minėjo apie mokymus, sertifikavimą, tikrą UX, naudotojo elgsenos tyrimus, bet čia ne esmė :) Labai šaunus kolektyvas, smagūs, protingi, savo srities specialistai, dalinasi patirtimi.
Karjerą oficialiai pradėjau 2006 metais mažoje reklamos agentūroje. O ten logotipai, skrajutės, knygelės, lipdukai, popierius, ploteris, printeris, 300dpi, CMYK. Išugdė universalų darbuotoją, keista tik, kad plastikinių langų ar durų nereikėjo statyti. Daug laiko nereikėjo, kad suprasčiau, kad universalumas man ne prie širdies. Taip iškeliavau kitur, į nekilnojamojo turto agentūrą, tuo metu vieną lyderių rinkoje. Patekau į marketingo skyrių (kažkas rimto), dabar jau tik logotipai, leidinukai, baneriukai ir pirmas web’as! Pirmoji rimtesnė pažintis su 72 dpi, RGB, pikseliais, UI. Nuo to viskas ir prasidėjo. Apleidau spaudos maketus, pradėjau domėtis web technologijomis, taip Corel Draw iškeičiau į Photoshop.
Pradėjo daugėti individualių užsakymų po darbo, tad nėriau į freelance vandenynus. Tuo metu dirbau su programuotojų komanda, kuri kūrė savo produktą „Dėžutes“, nekilnojamojo turto valdymo įrankį (pirmasis startup’as kuriame teko sudalyvauti). Susidūriau ir su pirmaisiais sunkumais, informacijos gausa ir noru ją logiškai ir praktiškai sutalpinti į 960 px, vietoj dviejų paspaudimų apsiriboti vienu ir t.t. Pradėjau domėtis, ko nori naudotojas ir kaip iš tiesų jis naudoja web aplikacijas. Pagal tai koregavau prototipus (pirmoji pažintis su naudotojų patyrimu). Produktas buvo sėkmingas. Smagu, kad jis aktualus iki šių dienų: viena iš aplikacijos atmainų naudojasi didžioji dalis Lietuvos NT agentūrų. Šiuo metu ruošiamas sistemos atnaujinimas, o aš buvau pakviestas naujos naudotojo sąsajos sukūrimui.
Freelancer’iu pradirbau apie 5 metus, dar apie metus darbavausi su viena šauniausių Lietuvos web agentūrų idea.lt.
Apskritai, per visą darbinį laiką teko padirbėti prie gausybės labai įdomių ir kelių labai neįdomių projektų. Bet kam nepasitaiko.
Vienas įdomesnių projektų prie kurio dirbau – locatory.com (viena iš trijų didžiausių pasaulyje aviacijos detalių prekybos platfomų) – didžiausias iš turėtų iššūkių, daugiausiai žuvusių nervų ląstelių. Logotipas, webas ir pati prekybos platforma.
Kristijonas: Džiaugiuosi nuolatiniu pažinimo procesu, nes pažindamas skirtingas dizaino sritis ir į pasaulį pradedu žvelgti vis kitomis akimis. Darbo pradžioje BA prisidėjau prie WEB ir mob. aplikacijų komandos ir dirbau su projektais, tačiau netrukus likimas prikišo rankas ir nuvedė į marketingo skyrių, kur vizualizuoju mūsų komandos pasakojamą istoriją apie BA.
Eivinas: Nuo pat vaikystės mėgau piešti, piešdavau kone kasdien. Turbūt tai buvo pirmieji mano žingsniai dizaino link. Atradęs ir savarankiškai pramokęs Photoshop dar mokykloje pradėjau maketuoti įvairius plakatus bei skrajutes. Visų įmantrybių mokiausi iš internete rastų tutorial‘ų, konkrečiau YouTube, tai puikus šių pamokėlių šaltinis. Buvau itin smalsus – kaskart užtikęs kokį įdomesnį kūrybinį darbą norėjau sužinoti kaip ir kokiu būdu jis buvo sukurtas, neretai mėgindavau ir pats jį atkurti savo turimomis žiniomis. Laikui bėgant supratau, jog noriu toliau gilinti žinias dizaino srityje. Pasirinkau studijas Jungtinėje Karalystėje, studijavau interaktyvios multimedijos dizainą. Kursas buvo išties platus – mokiausi ne tik vizualaus dizaino, bet ir 3D modeliavimo bei animacijos, video montažo, taip pat ir front-end programavimo. Trečiaisiais studijų metais atlikau praktiką „Pitchero“ kompanijoje. Tai vienas didžiausių sporto klubų tinklas Anglijoje. Praktikos metu atlikau daugybę tinklalapių, naujienlaiškių programavimo ir dizaino darbų. Jų dėka įgijau labai vertingos patirties ir naujų įgūdžių. Pusantrų metų praktikos darbo padėjo apsispręsti, jog karjerą noriu sieti su naudotojo sąsajos dizainu. Baigęs studijas ir įgijęs bakalauro laipsnį nusprendžiau grįžti į namus ir išbandyti jėgas Lietuvos darbo rinkoje. Grįžęs kibau į darbo paiešką, ilgai netrukus gavau galimybę prisijungti prie „Baltic Amadeus“ šeimos ir joje dirbančios dizainerių komandos.
Giedrius: Studijavau ir baigiau grafinio dizaino profesiją Vilniaus Dailės Akademijoje, mokomas buvau kaip universalus dizaineris. Vėliau pasukau į spaudos dizaino, firminio stiliaus kūrimą. Bedirbdamas spaudoje supratau jog sunkiai įsivaizduoju savo ateitį būtent šioje sferoje, tad teko ryžtis pokyčiams. Prieš maždaug dvejus metus pradėjau kryptingai mokytis bei domėtis mobiliųjų aplikacijų, web dizaino srityje. Teko padirbėti įvairiuose startupuose, kurie buvo puikus startas į dar rimtesnius projektus su kuriais dirbame čia – Baltic Amadeus kolektyve.
Alius: Skaičiau ir jaučiau kaip yra artima kūrybinės karjeros pradžia Kasparui Siudikai. Kūrybos kelias prasidėjo kartu su flash’u, prieš 14 metų suanimavau stickman’o walk cycle. Po to „Hacker“ žurnale radau steb-by-step instrukciją kaip pasigaminti 2d kosminę šaudyklę. Niekas netikėjo, kad tai sukūriau, aplinkinių nuostaba ir emocijos tiesiog mane žavėjo, matomai čia ir buvo užuomazgos į skaitmeninę kūrybą. Buvau visiškas luck’is, nes profesionalioji kūrybinė karjera prasidėjo animatoriumi Gauminoje. Šalia personažų animacijų ir motiongraphics darbų, nemažą dalį užimdavo naudotojo sąsajų interakcijų animacijos flash’iniuose webuose. Subtilybė, kad animacijoje kūrėjas vedžioja žiūrovo žvilgsnį, t.y. animatorius turi galimybę per prievartą atkreipti dėmesį į reikalingas detales. Visiškai panašiai, dabar darbuojantis su UI, jau dizaino analizės fazėje mes sprendžiame kaip padėsime naudotojui atlikti užduotis, vedžiosime po sistemą. Pradėjo bręsti asmeniniai trumpalaikiai ir ilgalaikiai tikslai. Susiformavo aiškus noras nutolti nuo reklamos srities ir priartėti prie produktų kūrimo. Dizaino darbo pozicijos didžiuosiuose Lietuvos portaluose man buvo tarsi express traukinys į UI sritį. Suprantama, darbai evoliucionavo nuo paprastesnių darbų, tokių kaip banerių ir landing page’ų, iki viso portalo atnaujinimo. Pavyzdžiui viena iš išspręstų bėdu buvo, kad svarbios (svarbumą savaime suprantama nuspręndžia redaktorius) naujienos neužsibūdavo tituliniame puslapyje, ir lankytojai jų tiesiog nepamatydavo. Po atnaujinimo pakilo toks svarbus rodiklis, kaip lankytojo praleistas laikas portale. Tikėtina, kad lankytojai pradėjo rasti ko ieškojo, o šalia surasto turinio skaitytojui buvo pasiūlomas susijęs turinys. Lygegrečiai sekė pirmosios darbinės patirtys su prisitaikančiu dizainu ir mobiliosiomis aplikacijomis. Žinių bagažas gausiai padidėjo darbuojantis lietuviškame socialiniame tinkle. Kiekvienas naujas funkcionalumas buvo matuojamas, įvertinamas ar veikia, ar neveikia. Dabar @BA kasdien padedame spręsti klientų problemas dizaino pagalba. Ir tai enjoy’inu.